Kuna tänasest saab paljude jaoks suvi justkui läbi, algab koolirütm ja elu virr-varr, siis on õige aeg meenutada erilisis hetki suvest, et need veel kauaks põues põksuma jääks…

Meie jaoks oli tänavune suvi üle aastate just selline nagu üks tõeline suvi olema peab. Saime mõnusalt puhata terve perega koos tavapärase majaehituse asemel, mis meie viimaste aastate “vabu” hetki suuremalt jaolt sisustanud on. Saime piisavalt aega ka Simoga kahekesi veetmiseks ja oi kui vajalik ja laadiv see terve pere jaoks on. Lastel on juba nii mõnus vanus, (Arabella sai suvehakul 3 ja Henri saab kohe kohe 5) mistõttu nad on juba nii piisavalt iseseisvad, et neid saab rahuliku südamega mõneks hetkeks isekeskis mängima jätta ning samuti lepivad nad ilusti ka teiste inimestega. Meile annab see kõik neid vajalikke väikseid hetki teineteise jaoks ja ka võimalust terveks nädalalõpuks kahekesi puhkama sõita. Ärge saage valesti aru, me mõlemad armastame oma lapsi kuuni ja tagasi ja rohkemgi veel ja naudime väga nendega koosolemist. Meile lihtsalt meeldib vahel ka kahekesi olla, segamatult teineteisele silma vaadata, rääkida omi jutte ja kaisutada nii, et kellegi teise pea, käed, jalad või kõik korraga meie kahe vahele järsku ei vupsa. Teadagi on ju tõsiasi, et laste heaolu saab alguse lapsevanemate heaolust. Liiga tihti aga kipume me seda unustama või alahindama. Tänavune suvi on aga andnud oma lugematute eriliste hetkedega uue hingamise nii paarisuhtesse kui terve pere ellu. Seda kõike aga tänu teadlikele valikutele.

Avastasime mitmeid uusi kohti Eestimaa peal ja käisime rohketel matkadel. Endiselt on vaieldamatud lemmikud meie jaoks saared ja erinevad põnevad mererannad. Päris toredaks avastuseks oli võrratult mitmekesine Meenikunno matkarada Lõuna-Eestis. Palaval ilmal pakkus mõnusat värskendust väike rabasuplus. Üleüldse ujusime ja möllasime vees nii kuis jaksasime ja igal võimalusel põrutasime taas kuhugi mere äärde. Korduvalt käisin ka üksi lainetes hüppamas ja möllamas tundes end oma lastele võrdväärse kaaslasena. Niivõrd vabastav ja positiivselt laadiv on lihtsalt supelda ja möllata kui väike laps. Tänu armsatele sõpradele saime nautida nii jahisõitu, purjetamist kui ka supilauaga seilamist ja seda mõnusat tunnet, et oledki kõigest päriselt eemal. Supi lauaga sõit oli täiesti uus elamus ja ausalt öelda juba esimesest hetkest nii lummav, et tahaks seda lausa hobi spordialana harrastada. Meil muidugi vedas ka idüllilise lahesopi ning väga toetava ja asjaliku juhendamisega Muhu Supis. Sel suvel saime lõplikult kinnitust, et me oleme terve perega ikka täiesti mere inimesed. Kogu pere energia ja õhkkond on mere ääres nii palju vabam, lõbusam ja mõnusam.

Muidugi ehitasime suvel veel ka mitmeid liivalosse, korjasime hulgaliselt kive, oksi, taimi ja muid loodusande, et neist miskit põnevat meisterdada, vaatasime langevaid tähti, telkisime ja jäime korra isegi oma avastusretkedel autoga päris korralikult liiva sisse kinni. Õnneks seekord seiklesime koos sõpradega ja ühisel jõul saime siiski peale mõningast närvikõdi taas rajale. Ja üle aastate nautisime ka nina päiksepoole pööratult lihtsalt pikutamist. Suvi tundub sel aastal erakordselt pikk ja sündmusterohke. Mis peamine, meil ei olnud ei erilisi ootusi ega suuri plaane. Lihtsalt lubasime endal olla ja usaldasime ilma ning asjade käiku. Ei mingit pinget, puhas rõõm olemisest. Kõikide nende meenutuste kirja panek, piltidelt vaatamine ja teadvustamine, et tegelikult on nii paljude suviste tegevuste harrastamine veel praegugi võimalik (isegi kui tsipa pikemad riided selga tuleb panna), pikendab oluliselt suvist tunnet ja hoiab meele rõõmsa ning silmad säravana. Suplustega ma tegelikult isegi kaalun jätkata, et seda suvist merelõhna veel pikemaltki oma nahal kanda.

Meenuta, mis on need hetked, mida sina endaga kaasas kannad ja mis sinu südame suviselt soojaks teevad ning jäta need endale meelde. Kui sul on neist hetkedest mõni foto, siis prindi see välja ja aseta nägemisulatusse, et silmal oleks hea puhkamas käia. Nii võidki kogeda iga päev väikestviisi, et suvi kestab veel!

Ilusat esimest septembrit kõigile ja mõnusat suvesooja mälestuste ja kogemuste näol põue!